چگونه مي توانيم تگ كنيم ؟

دانلود رايگان بازي و برنامه جديد اندرويد

چگونه مي توانيم تگ كنيم ؟

آموزش تگ كردن

 

 

چگونه مي توانيم تگ كنيم ؟

 

تگ كردن يكي از آپشن هاي پركاربرد اينستاگرام است كه افراد و كاربران اينستاگرام ار آن استفاده ميكنند به اين صورت كه در زير پست هايي كه برايشان جالب است كه قصد نشان دادن آن به افراد ديگر رادارند دوستانشان يا هر شخص ديگري را تگ مي كنند . اما اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه تاكنون اين كار راانجام نداده و نمي دانيد چگونه بايد اين كار انچام دهيد مي توانيد با ما همراه باشيد تا به شما اموزش دهيم .

قدم اول آشنايي با تگ كردن يا منشن كردن است :

خب توضيح مختصري در مورد كاربرد تگ برايتان در مطالب بالا گفتيم اما تگ كردن در اينستاگرام چيست و در كجا ميتوان از آن استفاده كرد؟ نشانه دار كردن و يا همان برچسب كردن آي دي (اسم اكانت) در نقاط مختلف اينستاگرام را تگ كردن ميگويند شما ميتوانيد دوستان و يا اكانت هاي خاصي را بر روي پست هايتان تگ كنيد حال فرق نميكند پست تان چه عكس باشد و يا ويديو البته قبلا تگ كردن در پست فقط براي عكس امكانپذير بود اما با آپديت جديد اينستاگرام اين امكان براي ويديو نيز فراهم شد. اگر پستي كه شما ميخواهيد در آن اكانتي را تگ كنيد، عكس باشد بعد از تگ كردن اكانت مربوطه  بر روي عكس برچسب خواهد شد كه بعد از آن هر شخص ديگر با لمس كردن آن برچسب به اكانت آن فرد هدايت خواهد شد.

اما اگر در يك ويديو بخواهيد اكانتي را تگ كنيد به صورت ديگري براي ديگران به نمايش در خواهد آمد كه براي مشاهده اكانت تگ شده كافي ايست آيكون كوچك آدمك مانندي كه در پايين سمت چپ ويديو قرار دارد را لمس كنيد تا اكانت و يا اكانت هاي تگ شده را مشاهده كنيد

اما تگ كردن فقط به پست ها ختم نميشود و شما ميتوانيد در جاهاي ديگر اينستاگرام اكانت هايي را تگ كنيد براي مثال يكي از نقاط استوري اينستاگرام ميباشد شما در اين بخش ميتوانيد با استفاده از كاراكتر @ اكانت هاي مختلفي را كه ميخواهيد در استوري هاي خود تگ شوند را منشن كنيد و يا با استفاده از همين كاراكتر قادر به منشن كردن اكانت هاي ديگر در زير پست ديگر پيج ها ميباشيد كه در ادامه مقاله نحوه استفاده موارد بالا را توضيح خواهيم داد.

تگ كردن در پست

خب همانطور كه گفتيم تگ كردن در اينستاگرام در پست هاي منتشر شده و يا در حال منتشر يكي از پر كاربردترين بخش هاي استفاده از اين قابليت ميباشد خب براي تگ كردن يك اكانت در پست در حال انتشار كافي ايست كه مراحل زير را انجام دهيد.

۱_ به بخش پست گذاري در اكانت اينستاگرام تان رفته و عكس مورد نظر را انتخاب كنيد.

۲_ بعد از انتخاب عكس مد نظر و اعمال تغييرات ويرايشي و گرافيكي به آخرين قسمت انتشار پست يعني قسمت كپشن نويسي و تگ گذاري ميرسيم در اين قسمت نوشه “tag people” را لمس كنيد تا به بخش تگ گذاري وارد شده باشيد.

۳_ در صفحه باز شده تصوير عكس خود را ميبيند كه براي تگ گذاري كافي ايست قسمتي از عكس خود را لمس كنيد تا برايتان قسمت جستجو اكانت باز شود و آي دي يا همان اسم اكانت مد نظر كه ميخواهيد آن را تگ كنيد را در اين بخش وارد ميكنيم.

۴_ هنگام نوشتن آي دي اكانت مد نظر اكانت هاي ديگري كه مشابه اسم اكانت مد نظر شما هستند برايتان به نمايش در مي آيند كه با يافتن اكانت مد نظر خود كافي ايست بر روي آن اكانت لمس كنيد تا اكانت مربوطه بر روي عكس شما تگ شود تا ۲۰ اكانت را ميتوانيد به اين صورت تگ كنيد.

۵_ بعد از تگ كردن اكانت هاي مد نظر حال ميتوانيد كپشن پست مربوطه را نوشته و در اين قسمت نيز اكانت ها را به صورت عكس زير و با استفاده از كاراكتر @ تگ كنيد.

تگ كردن در اينستاگرام بر روي ويديو

به مانند مراحل قبل بعد از انتخاب ويديو مد نظر وارد قسمت تگ گذاري ميشويم و ويديو كه قرار است پست شود براي ما به مانند تصوير زير نشان داده ميشود كه در پايين آ« آيكون دايره مانندي كه علامت + را نيز داراست را لمس ميكنيم و سپس به مانند قبل اكانت هاي مد نظر را اضافه ميكنيم و آيكون آبي رنگ تيك مانند را لمس ميكنيم و سپس بقيه مراحل انتشار پست را ادامه ميدهيم.


تگ كردن در استوري اينستاگرام

تگ كردن در استوري اينستاگرام نيز به مانند تگ كردن در كپشن ميباشد يعني با استفاده از كاراكتر @ قبل از نوشتن اسم اكانت مورد نظر استفاده كنيد تا اكانت آن شخص تگ شده باشد البته بايد در اين مورد دقت داشته باشيد چون در مواردي اكانت مد نظر شما تگ نميشود كه در موارد زير راه صحيح تگ كردن در استوري اينستاگرام را برايتان خواهيم گفت!

۱_ وارد بخش استوري شويد و بعد از انتخاب عكس يا ويديو مورد نظر بر روي صفحه لمس كرده و سپس با استفاده از كاراكتر @ اسم اكانت مد نظر را بنويسيد.

۲_ هنگام نوشتن به مانند قبل اكانت هاي مشابه برايتان به نمايش در مي آيد كه بعد از نمايش اكانت مد نظر شما بر روي آن اكانت لمس كنيد دقت كنيد كه براي تگ شدن صحيح الزامي است كه بر روي اكانت مد نظر كه در پايين صفحه ظاهر ميشود لمس كنيد.

۳_ يك راه ديگر نيز براي تگ كردن در استوري اينستاگرام وجود دارد براي اين منظور كافي ايست صفحه را بالا كشيده و يا آيكون شكلك مانندي كه در بالا سمت راست صفحه وجود دارد را انتخاب و سپس برچسب منشن (تگ) را به مانند گيف پايين انتخاب و بعد اكانت مد نظر را تايپ و آن را از اكانت هاي به نمايش آمده در پايين صفحه انتخاب كنيد.

تگ كردن در زير پست ديگر اكانت ها

خب در نظر بگيريد هنگام اينستاگردي از يكي از پست ها خوشتان آمده و براي مثال ميخواهيد يكي از دوستان تان را هم از اين پست با خبر كنيد تا آن دوستتان هم اين پست را ببيند براي اين كار كافي ايست اكانت دوست تان را زير آن پست تگ كنيد كه براي تگ كردن بايد از كاراكتر @ استفاده كنيد و بعد از نوشتن اين كاراكتر اسم اكانت دوستتان را بنويسيد البته تگ كردن در زير پست ميتواند دلايل ديگري داشته باشد كه همانطور كه گفتيم براي اين عملي كردن اين مورد كافي ايست اكانت مورد نظر را زير پست مربوطه به صورت تگ كامنت كنيد.

اجازه براي تگ شدن

شايد شما نخواهيد اكانتي بدون اجازه خودتان اكانت شما را در پست هايش تگ كند براي فعال كردن اين ويژگي كافي ايست وارد تنظيمات اكانت خود شده و گزينه ” photos and videos of you ” را لمس كنيد و سپس كليد مربوطه آن را خاموش كنيد تا قبل از اينكه تگ شويد براي شما يك درخواست اجازه ارسال شود و در صورت تاييد كردن شما اكانت شما نيز بر روي آن پست تگ شود.

اما براي پست هايي كه قبلا تگ شده ايد و حال ميخواهيد آن تگ را از روي پست مربوطه حذف كنيد كافي ايست بر روي تگ ضربه بزنيد و سپس از كادر باز شده گزينه “remove tag” را انتخاتب كنيد تا تگ مربوط به اكانت شما از روي آن عكس يا ويديو حذف شود.اما اگر شما ميخواهيد تگ اكانت شما حذف نشود اما در گالري اينستاگرام تان پاك شود نيز كافي ايست به مانند قبل بر روي تگ مربوطه لمس كرده و گزينه “keep in photos of you” انتخاب كنيد تا تگ شما در آن پست بماند اما در گالري پروفايل اينستاگرام شما براي عموم به نمايش در نيايد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.